BŁOTKO ŻYCIA

Amelka ledwo zdążyła usiąść na fotelu, a już padły słowa:
– To nie przelewki. Tu jest jakaś poważna wada.
Poczułam nagły skurcz w okolicach żołądka. Regularne wizyty u okulistów od sześciu lat i przegapiono coś ważnego? A może to ja coś zaniedbałam?!

Potem ponad godzina oglądania różnych tablic, kropek i kresek, żmudnego decydowania, czy obraz jest wyraźniejszy na czerwonym, czy zielonym tle.
W miarę jak mijały kolejne minuty, Amelka  wierciła się na swoim miejscu z coraz większym zniecierpliwieniem. Z kolei moje zaufanie do drogiego Optometrysty stopniowo malało – jak balon, z którego powoli uchodzi powietrze. Zniknęło zupełnie, kiedy usłyszałam, że bardzo wskazana jest długotrwała, kosztowna seria ćwiczeń na oczy.

Pożegnałam się grzecznie, ale wyszłam poruszona. Tak przecież nie można! Strachem zmuszać ludzi, żeby korzystali z czyichś usług?!

Szłam powoli mijając kolorowe wystawy, z ręką Amelki w mojej dłoni. Wiosenne słońce tak cudownie grzało, że nagle poczułam ogromną radość życia, a złość zaczęła ze mnie szybko uchodzić. Po chwili zrobiło mi się Pana Optometrysty po prostu żal. Mógłby robić piękne i dobre rzeczy sprawiając, że ludzie tłumem by ciągnęli do jego upchanego drogimi aparatami gabinetu. Nie pozwalał mu jednak na to lęk – że musi zarobić, spłacić, wykarmić, kupić, pojechać…

Kiedy w pobliskiej cukierni popatrzyłam na roześmianą buzię córki pałaszującej pączka z czekoladą (nagrodę za godzinę ciężkiej pracy), nagle przypomniała mi się Pani Ordynator – człowiek, w którego ręce bez wahania oddałabym życie i zdrowie – moje własne i moich bliskich. Wróciły też do mnie rady Deepaka Chopry:

 Znajdź swój wyjątkowy talent, coś co kochasz robić.
Codziennie pytaj siebie, jak możesz służyć i  pomagać innym.

Te piękne słowa głęboko zapadły w moje serce i sprawiły, że któregoś dnia usiadłam nad kartką papieru i zaczęłam pisać. Które powoli, ale wytrwale przemieniają moje życie i pomagają odnaleźć to, co jest dla mnie najdroższe, co chcę robić – dla siebie i dla innych…

… a Ty?…

Kim jesteś?…

Więcej jest w Tobie Optometrysty, czy Pani Ordynator?

Żyjesz pięknie dając sobie i innym cudowne dary miłości i troski? Czy może tylko taplasz się w błotku życia?

Proszę, nie poddawaj się! Szukaj wytrwale i odkryj w sobie ten jeden, jedyny talent, jaki masz tylko Ty i nikt inny na świecie, coś co sprawi, że poczujesz w swoim sercu ciepło i światło. Co zamieni Twoje życie w cudowną baśń.

Jesteś przepięknym, drogocennym klejnotem. Nigdy nie było i nie będzie drugiego człowieka, takiego jak Ty.

Proszę, nie marnuj czasu na rzeczy, które nie są Ciebie warte…

Zainspirowane wizytą u optometrysty oraz przepiękną książką nie tylko dla dzieci – „Opowieści o Błękitnym Psie”  Beaty Majchrzak.

5 thoughts on “BŁOTKO ŻYCIA

    1. Myślę, że nie, chociaż czasami pewnie pojawia się on w każdym z nas 🙂
      Chyba najważniejsze jest, że potrafimy te chwile zauważyć i wytrwale szukamy dobra i piękna, które jest ukryte w każdym – bez wyjątku 🙂
      Dziękuję, że zajrzałaś. Pozdrowienia!

      Polubione przez 1 osoba

  1. „Codziennie pytaj siebie, jak możesz służyć i pomagać innym”. Kiedy pomagamy innym nasze życie, nasze działania nabierają nowego sensu. Bardzo ważne zdanie.

    Lubię to

    1. Witaj Joanno!
      Cieszę się, że zaglądasz i jednocześnie przepraszam, że „tu tak cicho i pusto” :-). Jakoś dużo się działo w lecie i na początku roku szkolnego, i nie było czasu na zebranie myśli, a co dopiero na pisanie… Mam nadzieję, że niedługo się wszystko uspokoi – zbliżają się długie jesienne wieczory, a ja wtedy uwielbiam usiąść w jakimś cieplutkim miejscu i pisać… pisać…
      Pozdrowienia!
      Emilia

      Lubię to

Skomentuj

