PROSZĘ – WYJDŹ

Wiem, gdzie jesteś – znam to miejsce.

Kiedyś siedziałyśmy razem w ciemnym kącie, skulone ze strachu. W twoich oczach czaiła się rozpacz.

Przez zarośnięte brudem okno wpadał czasami promyk słońca, ale uciekał przerażony zatęchłą ciemnością. Zza ścian dobiegał śmiech dzieci – niezrozumiała dla nas wiadomość, że może być inaczej.

Wyszłam stamtąd. A w zasadzie nie wyszłam… bo nie zrobiłam nic…

Wiem, że kiedy udało mi się nazbierać wystarczającą ilość promieni słońca i dziecięcego śmiechu, ściany mojego więzienia nagle runęły. A może nie runęły, ale się rozpłynęły…

Nagle zrozumiałam, że to ja decyduję o tym, jak wygląda mój świat i wybrałam radość… z każdej chwili – jakakolwiek by nie była.

Zrozumiałam, że to ja maluję myślami ludzi wokół mnie i podjęłam decyzję, żeby w każdym człowieku widzieć przyjaciela.

Myślisz pewnie: Łatwo powiedzieć.

Wiem, że nie jest łatwo, kiedy zamiast nóg jest wózek albo trzeba walką wydzierać od życia każdy oddech. Albo kiedy masz zdrowe nogi i płuca, ale twój świat zamienił się w otchłań rozpaczy.

Mimo to proszę – wyjdź do mnie.

A w zasadzie nie wychodź – nie rób nic.

Przestań cokolwiek robić. Zaniechaj walki. Uwierz w to, że każda chwila jest taka, jaka powinna być i nie próbuj niczego zmieniać. Wsłuchaj się w śmiech dzieci, dotknij promieni słońca, a ściany twojego więzienia znikną…

… i zacznie się cud życia.

Bo tak naprawdę nigdy żadnego więzienia nie było.

2 thoughts on “PROSZĘ – WYJDŹ

  1. Podobało mi się, kiedy napisałaś, że podjęłaś decyzję, żeby w każdym człowieku widzieć przyjaciela. Myślę, że przyjaciele są potrzebni sobie nawzajem, nawet wtedy, kiedy różnią się od siebie.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Bardzo się cieszę, że zauważyłaś, jakie to jest ważne, Saro!
      Myślę, że kiedy będziemy postrzegać wszystkich ludzi, także tych myślących inaczej, niż my, jako przyjaciół, wniesiemy coś ogromnie pozytywnego do naszego skonfliktowanego świata.
      Tak, jak napisałaś – potrzebujemy siebie nawzajem 🙂

      Polubienie

Skomentuj

